Forandringsledelse

Digitalt workspace: digitalisering med mennesket i centrum

Hvordan udvikler man et digitalt workspace, der omfatter Office 365, Sharepoint, Teams, Yammer, OneDrive og Skype, og som skal forene en stor global organisation? Og hvordan får man det helt ud at leve i hjørnerne af en organisation med 27.000 medarbejdere i 84 lande på 6 kontinenter? Man sætter mennesket i centrum, tilsætter masser af træning, og kombinerer det med musik og gamification!

Torsdag d. 28. februar fortæller Morten Dal, hvordan han med sit team i PANDORA (gennem anvendelse af ADKAR® forandringsledelse) udviklede, implementerede og forankrede et digitalt workspace, der gør det muligt for medarbejderne og eksterne partnere at kommunikere, samarbejde og dele viden når som helst og hvor som helst.

Vil du vide mere?

Ralf Jonathan Hollander

Praktisk information

Dato & tid

28. februar 2019

16:30-18:30

Sted

Vibenshuset

Lyngbyvej 2

2100 København Ø

Parkering

Der er begrænset parkering i gården, indgang ved Jagtvej 177. Husk at registrere din bil i receptionen.

Oplæg

Oplægget holdes på dansk. Der serveres kaffe, te og snacks.

Oplægsholder

Morten Dal

ADKAR® Change Manager

Morten har en lang karriere indenfor virksomhedskommunikation, rådgivning, digitalisering og forandringsledelse, bl.a. hos PANDORA, DANISCO (DuPont), Danske Bank samt MT Højgaard. Han er uddannet cand.ling.merc. i engelsk, lederuddannet og bl.a. certificeret instruktør i Prosci ADKAR® change management. Senest har han været ansvarlig for udvikling og udrulning af PANDORAs nye digitale workspace. Et digitaliseringsprojekt, som de har modtaget fire internationale priser for.

Succesfuld digitalisering med mennesket i centrum

De fleste virksomheder vil gerne skabe fantastiske kundeoplevelser. Men hvordan sikrer man at medarbejderne har de nødvendige værktøjer til at give kunderne gode oplevelser? I Morten og PANDORAs tilfælde var svaret fokus på ‘digital employee experience’ og forandringsledelse.

På gå-hjem-mødet hører du, hvordan Morten udviklede og udrullede et digitalt workspace, hvor struktur, sammenhængskraft og digitale arbejdsprocesser understøttede medarbejderne, så de kunne skabe unikke kundeoplevelser. Du får bl.a. eksempler på, hvordan du kan forene en stor kompleks organisation digitalt og kulturelt gennem et globalt digitalt workspace (Office 365, Sharepoint, Teams, OneDrive, Skype og Yammer), hvor medarbejderne har adgang til kolleger i hele verden – og kan kommunikere, samarbejde og dele viden på en helt ny måde.

Du hører også hvordan Morten og hans team brugte forandringsledelsesprincipper til at træne 90 redaktører og 30 site managers på 6 kontinenter, så de kunne fortælle og dele historier via PANDORAs nye digitale workspace, INFORA – og hvordan ledere og medarbejdere blev budt velkommen ombord i den globale digitale organisation.

Oplægget kommer også ind på, hvordan Morten og hans team:

  • Brugte forandringsledelse og ADKAR modellen i projektet
  • Sikrede at det nye digitale workspace matchede forretningens behov – også ift. timing af udrulningen
  • Synliggjorde gevinsterne, så alle medarbejderne forstod formålet med forandringen
  • Sikrede at budgettet tog højde for både marketing og uddannelse, udover selve den tekniske leverance
  • Gav ejerskab til forskellige medarbejder på tværs af lande, så det blev forankret i hele organisationen
  • Sikrede en høj forankring af den nye platform gennem træning af ledere og medarbejdere
  • Markedsførte den nye platform internt gennem kommunikation og udvikling af en unik visuel identitet

Relaterede kurser