Der er fokus på at støtte virksomheder, som aktivt arbejder med at implementere deres grønne initiativer. Det er vigtigt, at grønne budskaber er baseret på reelle handlinger og ikke blot tomme løfter. For at undgå greenwashing kræver det værktøjer og viden til at kommunikere dine bæredygtighedsindsatser på en troværdig, engagerende og lovlig måde. Målet med grøn markedsføring er at tiltrække og fastholde interessen hos målgruppen og styrke virksomhedens brand. Derfor et det vigtigt at overholde juridiske retningslinjer inden for bæredygtighedskommunikation, især hvor Forbrugerombudsmandens slår ned på greenwashing.
Hvad får du ud af at se denne video?
- Klarhed om bæredygtighedskommunikation
- Eksempler på greenwashing – og hvordan du undgår at falde i fælden
- Konkrete råd til at gribe jeres markedsføring an, så den engagerer og rammer
- Compliance og lovgivningen – hvad må man skrive, og hvad skal man undgå
- Forståelse for opbygning af troværdighed og tillid hos interessenter
Video: Sådan undgår du greenwashing
Skal I i gang med jeres bæredygtige rejse?
Skal du og din organisation i gang med jeres bæredygtige arbejde eller står I overfor bestemte udfordringer? Så tag kontakt til vores rådgiver Allan von Staffeldt Beck på ab@changegroup.dk eller +45 3118 2488.
Og ellers kan du læse mere om, hvordan vi kan hjælpe dig og din organisation på https://changegroup.dk/baeredygtighed/.